Ontwikkeling Westfield Mall of the Netherlands
Winkelcentrum Leidsenhage is in 2021 getransformeerd tot Westfield Mall of the Netherlands. Met dit nieuwe concept heeft Unibail-Rodamco-Westfield (URW) een uniek en volledig overdekt winkelcentrum ontwikkeld waar beleving centraal staat. Dit wordt ondersteund door een hoog serviceniveau voor de bezoekers en de aanwezigheid van een naastgelegen park en waterpartij.
Groei in aanbod voor de gasten
Met een vloeroppervlakte van 117.000 m2 biedt Westfield Mall of the Netherlands flagship stores van toonaangevende merken, winkels van lokale ondernemers en een variatie aan hippe cafés en restaurants. Het centrum biedt plaats aan een bioscoop met 10 zalen, food market FRESH! En een speciaal boetiekgedeelte. Het hypermoderne en volledig overdekte gebouw is een bijzondere combinatie van staal, glas en duurzame technologie ontworpen door MVSA Architects in samenwerking met de gemeente Leidschendam-Voorburg.
Het vernieuwde winkelcentrum biedt ruimte aan meer dan 230 winkels en heeft 4.000 parkeerplekken voor de auto en 1.500 voor de fiets. Bijzonder aan dit project is dat het winkelcentrum nog volledig in bedrijf was. Dit vraagt om een goede afstemming met huidige huurders, het winkelend publiek, omwonenden en andere stakeholders. En dat is waar RYSE de opdrachtgever bij ontzorgt.
Kwaliteitsbewaking en projectmanagement
Voor opdrachtgever URW verzorgt RYSE mede de kwaliteitsbewaking en het projectmanagement. Hieronder valt de controle van de kwaliteit tijdens de bouw, de controle van de planning en het verzorgen van de opleveringen en overdrachten aan huurders. Ook wordt het documentenproces, de controle van de tekeningen en de aansturing van en communicatie met alle betrokken partijen verzorgd.
Het nieuwe winkelcentrum is op 18 maart 2021 geopend.
Trackrecord
- 28
- Projecten
- 219016
- m2